Jeg har valgt at arbejde med henttilbud.dk, hvilket omhandler håndværker. Denne case retter sig mod den ungdommelige målgruppe, da den tager afsæt i en håndværkermesse.
Ud fra første lektion vi har haft i gruppen, har jeg sammen med de andre primært snakket om ekstern kommunikation; altså hvordan denne uddannelsesmesse kan kommunikere informationen ud på den bedste måde for målgruppen.
Jeg har forsøgt at afsætte lidt krav til den valgte case, herunder har vi snakket om mulige ting som man kan benytte for at udbrede kommunikationen endnu bredere, dette kunne eksempelvis være en app eller noget så simpelt som en flyer.
Endvidere har jeg tiltænkt nogle tiltag som kan øge de unges interesse for at deltage i uddannelsesmessen som har fokus på kommende håndværkere, uden at jeg dog endnu er blevet meget konkret. Dette kunne være emner såsom transport, multi level marketing med mere.
Disse tanker er mest henvendt imod selve tankegangen i at målrette kommunikations opbygningen imod den rette modtager, men vi har også i gruppen diskuteret forskellige aspekter i, hvordan en eventuel hjemmeside vil gøre sig bedst ud. Dette kunne være film og billeder fra tidligere år, mere basis information og i det hele taget gøre hjemmesiden mere ungdommelig.
Hvordan bliver man håndværker?
Det er et af disse spørgsmål, som du kan få svar på, ved at deltage på denne messe for fremtidige håndværkere. For har du interesse for faget, så tag endelig og kig fordi og så gør det jo heller ikke noget, at der stort set er job garanti.