En virksomhed som eksempelvis Puma er nødsaget til, at have mange stærke sider, som virksomheden har muligheden for at bruge til, at tjene penge på. Derudover vil der næsten altid, også være svage sider, som en stor virksomhed er plaget af, og dem er virksomheden nød til, at skubbe væk, og gøre plads til de mindre. Et eksempel er Puma, som besidder mange stærke ting, hvilket de skal bibeholde men stadig prøve at forbedre. En af disse kunne være den stigende vækst, hvilket kan forbedre markedsandele hvis den stiger endnu mere. Men selvom Puma også har et stærkt kan det blive endnu stærkere. Konkurrenterne fra Nike har et stærkere brand end Puma, så derfor skal den offensive markedsføring øges og blive endnu stærkere. Dertil vil der også være svage sider, at finde i en virksomhed som Puma. Dette kunne for eksempel være at prisen er for høj, og priserne ikke egner sig de fattige dele af verden. Rigtigt mange mennesker i Sydamerika og Afrika lever under fattigdomsgrænsen, og derfor ikke har købekraften til dyrt sportstøj fra Puma. Derfor mener jeg, at det er en svaghed, at de ikke kan sælge til disse kontinenter, og hvor discount mærker har frit spil. Derudover har Puma også en snæver målgruppe, da deres primære målgruppe ligger mellem 15-35 år, hvor konkurrenterne fra Nike og Adidas har en bredere målgruppe, som går 40 år og højere. Men dette er blot ét eksempel på en sportstøjs virksomhed. Hvis man derimod tager udgangspunkt i en lokal virksomhed som en massageklinik i Glostrup, vil man finde ud af, at de ikke i samme grad har brug for en bred målgruppe, men derimod satser massageklinikken i langt højere grad på kvalitet.